Po czym poznać, że link jest dobry?

Jednym z elementów skutecznej kampanii SEO jest pozyskiwanie linków prowadzących do docelowej strony internetowej. Linki prowadzące do danej witryny świadczą o jej reputacji, a co za tym idzie, o znaczeniu w wyszukiwarce Google. Im więcej jakościowych odnośników wskazujących naszą stronę www pozyskamy, tym wyższa będzie jej pozycja. Wysoka pozycja na odpowiednio dopasowane słowa kluczowe przekłada się na większą liczbę odwiedzin witryny. Nie tylko poprawiamy w ten sposób wizerunek firmy, ale także zwiększamy sprzedaż produktów lub usług. Kluczowy jest wybór odpowiednich miejsc, z których będą pozyskiwane linki. To klucz do sukcesu kampanii link buildingowej. Jakie wskaźniki należy zweryfikować?

Jak wybrać wartościowe linki?

Pierwszym wskaźnikiem, na który trzeba zwrócić uwagę, jest widoczność w wyszukiwarce. Za pomocą specjalnych narzędzi SEO, np. Senuto, analizujemy, na ile fraz pozycjonuje się domena, z której chcemy pozyskać odnośnik. Sprawdzamy oczywiście jakie są to frazy i czy są powiązane tematycznie z naszą witryną. Na podstawie fraz kluczowych szacuje się liczbę wejść – ruch pozyskiwany z wyszukiwarki to kolejny istotny wskaźnik.

To, na co powinniśmy zwrócić uwagę to również średnia pozycja danej domeny na interesujące nas frazy kluczowe. Linki, które będą pochodzić ze strony odpowiednio wypozycjonowanej na dane słowa kluczowe, zwykle mają lepszą skuteczność. Badamy wiek domeny, jej historię oraz poprzednie wersje, to także dla nas istotny wskaźnik.

Na co zwrócić uwagę, planując kampanię link building?

Ranking wyników wyszukiwania opiera się o algorytm PageRank, który określa skuteczność danego linku. Co istotne, PageRank nie jest oficjalnie udostępniany przez Google, jednak specjaliści SEO są w stanie oszacować moc pozyskiwanych odnośników za pomocą specjalistycznych wskaźników oraz własnego doświadczenia.

Co powinno zbudzić naszą czujność? Zbyt duża liczba linków wychodzących z danej strony. Może to negatywnie wpłynąć na siłę pozyskiwanego linku. Warto również sprawdzić, czy linki mają atrybuty Dofollow, czy Nofollow. To atrybuty, które informują roboty wyszukiwarek o tym, czy śledzić dany link zawierający się w strukturze witryny. Jak podaje oficjalnie Google, atrybut “nofollow” nie przenosi PageRank do linkowanej strony. Planując udaną strategię, należy mieć na uwadze, by pozyskiwać wyłącznie linki z atrybutem “dofollow”.

Samo rozmieszczenie linków w strukturze HTML także ma znaczenie. Hiperłącza, które są umieszczone na początku kodu strony, są przeważnie traktowane jako ważniejsze dla robotów indeksujących. Dodatkowo warto przeanalizować, jak jest podlinkowana podstrona w obrębie całej witryny, z której chcemy pozyskać odnośnik.

Wybierając dla siebie sprawdzoną agencję SEO, zapytajmy, jak przeprowadza kampanie link buildingowe. Specjaliści powinni rzetelnie analizować konkurencyjność, daną branżę. Należy także później ocenić, czy linki przyniosły wymierne rezultaty i pozytywnie wpłynęły na wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Na tej podstawie optymalizuje się kampanię SEO.

Oceń nas: