Jakie metody marketingu są najbardziej skuteczne?
Coraz częściej firmy zadają sobie pytanie, jak trafić do odbiorcy? Odpowiedzi na to pytanie jest wiele, jednak jest kilka rozwiązań, które dają satysfakcjonujące efekty. Z dnia na dzień rośnie liczba użytkowników różnych platform internetowych,
właśnie dlatego marketing internetowy staje się główną metodą działań. Warto podkreślić, że reklama online w ostatnich latach to spory procent wydatków wśród marek.

Czym jest marketing internetowy?
Na marketing internetowy składa się wiele technik. Jest to ogólna działalność internetowa, w której wykorzystuje się różne narzędzia, by dotrzeć do odbiorcy i zareklamować mu dany produkt lub usługę. Marketing internetowy ma obecnie największą moc i najbardziej zauważalne efekty.
Wśród narzędzi, jakie się w nim wykorzystuje, można wyróżnić: SEO, e-mail marketing, influencer marketing, marketing wirusowy, działanie w mediach społecznościowych typu Facebook lub Instagram oraz wiele innych.
Dlaczego warto korzystać z SEO?
SEO to działanie, które pozwalają pozycjonować naszą firm w wyszukiwarkach. Na podstawie wybranych słów i fraz powinniśmy pojawiać się dość wysoko, by trafić do jak największej liczby osób. Kwestie, na które trzeba zwrócić uwagę przy optymalizacji SEO to stworzenie prostej i czytelnej strony, która będzie zawierała słowa kluczowe, stosowanie nagłówków, wyróżnień i stosowanie w nich fraz kluczowych. Do tego dochodzi użycie pomocnych narzędzi, takich jak: Google Analytics, Serach Console, Senuto, czy Surfer SEO. Optymalizacja treści, jakie dodajemy na stronach internetowych, pozwala tworzyć nam samoistną reklamę, gdzie wyszukiwarka dzięki naszym działaniom wybija nas w TOP 10, czy TOP 5 pierwszych stron.

Na czym polega social media marketing?
Social media stały się codziennością, konta na różnych portalach posiada ponad 3,5 mld osób. Każdego dnia prostym gestem przemierzamy Facebooku, oglądamy filmiki na Youtube, dodajemy zdjęcia na Instagramie, czy czytamy blogi. Ten ruch, który powtarza się każdego dnia stał się idealną płaszczyzną reklamową, w której jedyne co musimy zrobić, to odnaleźć odpowiednią dla naszej firmy drogę. Po wybraniu mediów społecznościowych, wato postawić sobie cel. Może być nim popularyzacja marki i produktów, zwiększenie świadomości, kreowanie wizerunku lub zwiększanie świadomości.
Najważniejsza w tym wszystkim będzie regularność w publikacjach oraz tworzenie wartościowego contentu. Media społecznościowe to także miejsce, gdzie buduje się relacje z ludźmi, więc nie można zapomnieć o odpowiedniej komunikacji. Social media to przestrzeń, gdzie świetnie sprawdza się influencer marketing. Wybranie odpowiedniego to jednak wyzwanie. Pamiętaj o trzech krokach przy stosowaniu tego narzędzia, czyli doboru influencera o interesujących nas zasięgach i wiarygodności, wyborze kanału, czyli platformy oraz formatu, czyli sposoby, w jaki influencer przedstawi naszą markę lub produkt.
Co daje e-mail marketing?
E-mail marketing jest niedoceniany, a za jego pomocą łatwo zbudować więź z klientem, który dużo chętniej udostępnia nam swój adres mailowy niż numer telefonu. Kampanie mailowe wymagają zaplanowania, mimo że część z nich trafia do spamu lub od razu do kosza, to jest to doskonałe narzędzie dotarcia do klienta. Jak przygotować sprawną kampanię mailowe? Po pierwsze double opt-in, czyli dobrowolne zapisanie się do newslettera, a następnie potwierdzenie zapisania się przez link aktywacyjny, który wysyłamy w mailu. To daje nam gwarancję, że osoba rzeczywiście posiada dostęp do podanego maila. Po drugie tytuł i treść. Tytuł musi przyciągać uwagę i zachęcać do kliknięcia wiadomość, najlepiej gdy nawiązuje do aktualnych świąt, urodzin, czy promocji. Treść maila musi być krótka, zwięzła wiadomość z zaznaczonymi korzyściami oraz wezwanie do działania w ładnym i spójnym wizualnie szablonie to nasza reklama, a także zachęcenie odbiorcy. E-mail marketing to prosty sposób dotarcia do klienta i zaoferowaniu mu konkretnych korzyści z subskrypcji newslettera, które dostrzega.
Marketing Internetowy to niekończące się możliwości, które dają wiele opcji promowania naszej marki lub produktów. Kreowanie wizerunku i formułowanie odpowiedniej komunikacji przynosi oczekiwane efekty. Korzystanie z poszczególnych narzędzi wymaga mimo wszystko określonej wiedzy i umiejętności, ale duże nakłady pracy po czasie przynoszą rezultaty.
