Jak zwiększyć popularność strony internetowej?

Bez wątpienia liczba osób, które odwiedzają naszą witrynę internetową, bezpośrednio przekłada się na sukces firmy czy jej wyniki sprzedażowe. Nic w tym dziwnego, że wielu przedsiębiorców zastanawia się nad tym, jak zwiększyć ruch na stronie www. Kilkaset odwiedzin e-sklepu miesięcznie to z pewnością nie jest satysfakcjonujący wynik. Na szczęście istnieje kilka wskazówek odnośnie do tego, jak poprawić widoczność witryny i przyciągnąć większą liczbę internautów.

Odpowiednie przygotowanie strony

Zanim oddamy naszą witrynę internetową w ręce użytkowników, musimy ją odpowiednio przygotować. Na sukces przekłada się nie tylko wygląd strony, ale także profesjonalne teksty, intuicyjna nawigacja. Wiele czynników będzie wpływać na to, że osoba zdecyduje się na niej zostać lub do niej powrócić.

Pozyskiwanie dodatkowego ruchu na stronie może odbywać się płatnie lub bezpłatnie. Gdy dopiero startujemy z własnym biznesem i chcemy zwiększyć sprzedaż, warto skorzystać ze wszystkich form. Zaplanujmy budżet na poszczególne działania i testujmy!

Działania w mediach społecznościowych

To, co możemy zrobić samodzielnie, to udzielanie się w mediach społecznościowych. Marka powinna zaistnieć na takich platformach jak Facebook, Twitter, Linkedin, Instagram, a dodatkowo na Pintereście, Snapchacie. Z czasem zauważymy, które social media działają najlepiej, jednak warto pozostawiać informacje na temat swojej firmy w wielu miejscach, udzielać odpowiedzi na pytania użytkowników, zachęcać do odwiedzenia witryny. Oferując pomoc, staniemy się autorytetem w danej branży.

Google Ads (AdWords)

Kampania linków sponsorowanych jest świetną propozycją dla nowych firm, gdyż działa natychmiast. To płatna reklama w sieci reklamowej i wyszukiwarkach. Na bieżąco kontrolujemy budżet, dlatego nie wydamy więcej, niż założyliśmy. Co więcej, zapłacimy dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w naszą reklamę. Generowanie ruchu wcale nie musi być drogie, jednak warto zlecić to zadanie specjalistom, którzy odpowiednio przygotują kampanię i będą odpowiadać za jej optymalizację.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, dlatego wyniki nie będą widoczne od razu, za to efekt będzie długofalowy. SEO można wykonywać samemu, jednak z pewnością nie jest to zalecane w przypadku osób, które się na tym nie znają. Pozycjonowanie stron przeważnie zleca się firmom. To szereg działań, których celem jest zwiększenie pozycji w wynikach organicznych. Nasza strona internetowa może wtedy zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce internetowej na konkretne słowa kluczowe związane z naszym biznesem. Odpowiednio zoptymalizowana witryna to nawet tysiące wejść dodatkowo miesięcznie.

Influencer marketing

Coraz więcej firm stawia także na współpracę z blogerami. Influencerzy, którzy zamieszczają na swoim blogu odpowiednio przygotowane treści wraz z linkiem do naszej witryny, mogą znacząco zwiększyć ruch. Koniecznie jest jednak zbadanie, czy dany bloger jest tematycznie powiązany z naszą firmą, czy generuje jakikolwiek ruch. Blogerzy często pobierają opłatę za takie działania, są to kwoty od 100 złotych w górę. Możemy także współpracować z twórcą internetowym na zasadzie barteru, oferując mu swoje produkty lub usługi.

Prowadzenie bloga firmowego

Świetnym sposobem na to, aby zwiększyć ruch na stronie internetowej, jest także prowadzenie bloga firmowego. Treści powinny być wartościowe, nieść odpowiedzi na wiele pytań stawianych przez użytkowników. W ten sposób przyciągniemy sporo internautów. Dzielenie się wiedzą sprawi, że będziemy postrzegani jako kompetentna, rzetelna firma.

Udzielanie się w dyskusjach

Często użytkownicy szukają na forach i blogach odpowiedzi na nurtujące pytania czy problemy. Warto tam zaglądać, oferując własne produkty czy usługi jako rozwiązanie danej sytuacji. Odpowiadajmy na komentarze użytkowników, kierując ich do siebie. Nie zawsze mamy możliwość, by zostawić link, ale zawsze możemy wspomnieć o naszej marce, a to już naprawdę sporo!

Płatne reklamy w mediach społecznościowych

Dodatkowo możemy postawić na płatne reklamy w social media, np. na Facebooku lub Instagramie. Wybierzmy atrakcyjne zdjęcie, dopasujmy odpowiednią treść i skierujmy reklamę do wybranej grupy docelowej.

Oceń nas: